HIRKA NASIL YAPILIR?

4 Aralık 2014 Perşembe


Kış geldi örgü mevsimi açıldı demiştim daha önce :))
Çok sevdiğim arkadaşım Meltem ile  daha önce de örgü günleri yapmıstık..şimdi yeniden başladık..:) 
Meltem'den bir örnek ...nasıl yaptıgını blogda yazmasını istedim. O da sağolsun beni kırmadı..Aşağıda bebek hırkasını ve nasıl yaptıgını görebilirsiniz.. Sizde hobby ve uğraslarınızı paylaşmak isterseniz bana mail atmanız yeterli.. paylaşmaktan ve uygulamaktan büyük keyif alırım:))

Sayfa Meltem'in......

                                                     
                                                             Hırkanın Ön kısmı..

Nako Luks minnos  yünlerinden ve 4 yada 4.5 numara şiş ile ördüm 3-6aylık bir model oldu ancak kullanacağınız ipe ve şişe göre aşağıdaki verdiğim ilmek ölçülerini orantılayarak arttırıp azaltabilirsiniz
Öncelikle 70 ilmek ile başlıyoruz 3 ya da 4 sıra haroşa ördükten sonra ( gidiş geliş 3-4 sıra )
1.sırada resimde görüldüğü gibi;
6 ilmek haroşa ( düğme ya da çıtçıt için )
10 ilmek düz (sol ön yüz için)
1 ilmek arttırma + 1 ilmek düz + 1 ilmek arttırma ( yakadan gövdeye genişletme )
7 ilmek düz ( kol için )
1 ilmek arttırma + 1 ilmek düz + 1 ilmek arttırma ( yakadan gövdeye genişletme )
20 ilmek düz ( sırt için )
1 ilmek arttırma + 1 ilmek düz + 1 ilmek arttırma ( yakadan gövdeye genişletme )
7 ilmek düz ( kol için )
1 ilmek arttırma + 1 ilmek düz + 1 ilmek arttırma ( yakadan gövdeye genişletme )
10 ilmek düz ( sağ ön için )
6 ilmek haroşa ( düğme veya çıtçıt payı )
1.sırayı takiben her düz sırada arttırmalar devam edip düz kısımlar artarak ilerlenecek ve her ters sırada arttırma yapılmayacak olduğu gibi ters olarak örülecektir.
düğme çıt çıt payı yaka ile etek kontrastını sağlıyor hem de düz olarak geçilip kıvrılmasını önlüyor ben o yüzden haroşa kullanıyorum
toplam 20 arttırma sonra yani 20 arttırmalı sıradan sonra kol altına gelmiş olunuyor.
Bundan sonra kolları ayrı bir şişe alarak ya da benim yaptığım gibi kol ilmeklerini bir ip yardımı ile bağlayarak bütün gövdeyi birlikte örüp eteğe kadar çıkartacaksınız
Gövde tamamlandıktan sonra kolları şişe takarak örebilirsiniz kol boyu uzunluğu tamamen size kalmış isterseniz tam boy yaparak hırkaya dönüştürebilir isterseniz de haroşa yaparak kesip yelek olarak kullanabilirsiniz
dip not: şayet hırka olarak yapmayı düşünüyorsanız kol ağızlarında haroşa yaptığınız zaman çok geniş olarak bitiyor o yüzden ben kol ağızlarını lastik olarak örüyorum yeleklerde haroşa kullanıyorum




                                                     Hırkanın arka kısmı..